FRAKT OCH RETUR

FRAKT

De flesta av våra produkter finns alltid i lager och skickas inom 2 arbetsdagar. Vi skickar våra brev och paket med varubrev eller rekommenderat via DHL’s miljöfrakt.

Frakt Sverige: Fri frakt
Europa: 9 € Frakt
USA: 12 USD
Frakt resten av världen: 12 USD

Vi reserverar oss för justeringar av fraktkostnader i samband med eventuella prishöjningar. Eventuell fraktkostnad återbetalas inte vid ej uthämtade brev/paket samt returer.

Moms och tull

Svensk moms på 25% är inkluderat i priset för leverans inom Sverige och EU. För leveranser utanför EU är mottagaren skyldig att betala eventuella tull- och momsavgifter i enlighet med landets regler. 

Prissättning

Priser på silver och guld ändras ständigt och vi reserverar oss därför för eventuella prisjusteringar på produkterna.


BYTEN & ÅNGERRÄTT

Ångerrätt och returrätt gäller i 14 dagar enligt konsumentskyddslagen. Ångerfristen räknas från den dag du mottagit produkten. Det innebär att dag 1 är den dag du blivit aviserad om att produkten finns för uthämtning hos ditt postombud. Produkten ska vara oanvänd och returneras i sin originalförpackning för att återköpet ska gälla. 

Produkten ska vara oss tillhanda inom 14 dagar om du önskar byta din produkt, eller ångra ditt köp. Bifoga ordernummer, namn och adress. Bytesrätten gäller ej för specialbeställda produkter utöver ordinarie sortiment. Byten och returer hanteras inom 10 arbetsdagar.

Bytesrätten förfaller om du har börjat använda produkten/produkterna under bytesfristen och/eller tagit bort plomberingen från produkten/produkterna.


BYTA/RETURNERA?

Retur

Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket. Om du vill göra en retur, vänligen följ stegen nedan:

1. Skicka ett E-mail till: [email protected] med ditt ordernummer och anledning till varför du vill göra en retur. Efter det skickar vi en retursedel till dig samt en blankett som måste fyllas i för att returen ska bli godkänd. 

2. Produkterna som returneras måste vara i originalskick, obruten förpackning och oanvänd samt ha eventuella taggar kvar.

3. När vi mottagit returen kommer vi göra en återbetalning inom 14 dagar. Vi gör alltid en bedömning av de returnerade varorna - om produkten är trasig, repig, använd eller försenad kommer det påverka återbetalningen. 


Byte

Vänligen returnera de produkter du inte vill behålla och följ steg 1-3 under rubriken RETURER och gör en ny beställning för det du önskar. 

  

SPÅRNINGSNUMMER

Kunden har ansvaret för att produkten kommer fram till Acostia, så spara spårningsnumret.

 

REKLAMATION

Skulle din produkt vara defekt på något sätt eller skadad, så är det viktigt att du meddelar oss så snart som möjligt efter att du mottagit din order. Om du vill reklamera en produkt kontakta: [email protected]

Acostia är endast ansvarig för ursprungliga fel, vilket innebär att felet fanns före den tidpunkt då produkten köptes eller levererades. Inom en period av sex månader anses den felaktiga produkten besitta ett ursprungligt fel som ska åtgärdas av Acostia utan kostnad för kunden. Om inte Acostia kan bevisa att felet inte fanns vid tidpunkten för köpet. Efter denna sex-månaders period måste du som kund visa att produkten var behäftad med fel redan vid tidpunkten för leveransen.

Du som kund måste också reklamera den felaktiga produkten till Acostia inom skälig tid efter det att felet upptäcktes. Inom loppet av två månader (efter felets upptäckt) brukar anses vara skäligt. En muntlig eller skriftlig beskrivning av vad som anses vara fel måste då också lämnas. 


KEDJOR

Acostia ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig. Acostia är inte ansvarig för fel som du orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du vanvårdat varan, tex. fastnat i något så kedjan gått av.



RETURADRESS:  

(för köp via www.acostia.com)

ACOSTIA
NÄÄS FABRIKER
Postfack 5013
Spinnerivägen 1
448 50 Tollered

Copyright

Acostia äger all copyright till logotyper, design, bilder och texter på websidan. Våra villkor är i enlighet med svensk lagstiftning.


Force Majeure

Acostia ska i fall av Force Majeure bli befriad från ansvar från förpliktelser där omständigheterna beror på naturkatastrof, handling som infattar terrorism, sabotage, krig, brand, blockad, avbrott som innebär omöjlig åtkomst av elektricitet eller internet service. Ändring av lag eller likande situationer som ligger utöver Acostia kontroll. Vid händelse av Force Majeure ska Acostia snarast möjligt meddela dig som kund.